Każda firma, która jest nowa na rynku chce się wybić i używa w tym celu marketingu. Jakie reklamy stosować, aby zadziałały?
Najbardziej popularne są ulotki reklamowe, które przedstawiają w pigułce zakres działalności firmy. Ulotki powinny zawierać najistotniejsze informacje o naszej firmie, a jednocześnie zachęcać potencjalnego klienta do skorzystania z oferowanych usług lub zakupienia produktów/towarów. Przy projektowaniu ulotek dobrze jest używać barw kontrastowych oraz zapadających w pamięć. Logo firmy oraz adres powinny być umieszczone w widocznym miejscu. Dodatkową zaletą będzie podanie numeru telefonu lub adresu e-mail, ponieważ niektórzy potencjalni klienci mogą mieć pytania, z którymi nie udadzą się do siedziby firmy. Analogicznym pomysłem są plakaty, które (podobnie jak ulotki) warto umieszczać w miejscach najczęściej uczęszczanych przez grupę docelową.
Krówki reklamowe – to jest to!
Kolejnym pomysłem są długopisy lub krówki reklamowe. Oczywiście można zaprojektować jeszcze inne gadżety. Często zdarza się, że ulotki trafiają do śmietników, jednak kto wyrzuci do śmietnika długopis? Raczej niewiele osób, ponieważ z pewnością się on przyda, osoba korzystająca z długopisu z logo może nie tylko zapamięta jej wizerunek, ale i skusi się do skorzystania z jej oferty. Podobnie jest z krówkami, ponieważ mało osób ich odmówi istnieje większa szansa na zapamiętanie firmy, co pozwoli jej zaistnieć na rynku. Ponadto osoby chowające krówki reklamowe lub papierki po nich do kieszeni napotkają w domu reklamę i być może poszukają informacji o przedsiębiorstwie.
Innym sposobem są reklamy w radiu, na bilbordach, w internecie oraz w gazetach. Oczywiście nie wszystkie początkujące firmy mają na to fundusze, jednak czasami warto zainwestować w chociażby jedną reklamę na bilbordzie w widocznym miejscu, często uczęszczanym przez potencjalnych klientów. Reklama w internecie nie musi być bardzo kosztowna. Wystarczy założyć konto firmowe na portalach społecznościowych i udostępniać na nim ciekawe informacje dotyczące firmy w celu zainteresowania docelowej grupy. Można również udostępniać profil firmy lub założyć stronę internetową. Warto to robić, ponieważ w dzisiejszych czasach istnienie marki w internecie jest bardzo ważne ( http://krowki.sweet-corner.eu )