Słodkości to coś, na co reagujemy bardzo pozytywnie. Są smaczne, dobrze się kojarzą i chętnie po nie sięgamy. Dlatego czekoladki reklamowe są świetnym pomysłem na reklamę naszej firmy. Nic tak nie zapada w pamięć, jak podarunek. Jest on swego rodzaju zobowiązaniem.
Ktoś dał nam coś, więc czujemy się zobowiązani. Lub po prostu wdzięczni i patrzymy przychylnym okiem na daną osobę. Podobnie jest z firmą. Jeśli zamiast pliku ulotek, które nie są dobrze odbierane, podarujemy czekoladki z napisem na pewno zwrócimy uwagę na nasze przedsiębiorstwo. Nawet jeśli sam klient nie je słodyczy, bo i takie przypadki mogą się zdarzyć, to taki prezent jest już pozytywnie odczytywany.
Powraca bowiem wspomnieniami do dobrych momentów z życia. Na wiele okazji daje się przecież słodkości. Albo odwiedzając kogoś, lub po prostu w pracy do kawy. Można więc stwierdzić, że czekoladki reklamowe także będą dobrze odebrane. Potencjalny klient zabierze je do domu i nasze logo/ napis poznają kolejne osoby, które także będą pozytywnie zaskoczone prezentem.
Takie słodycze umacniają także relacje na dalszym etapie.
Jeśli stały klient otrzyma od przedsiębiorstwa podarunek, do tego słodki zostanie tylko upewniony w tym, że dobrze wybrał. Warto zainwestować w tego typu reklamę. Jest pozytywnie odczytywana i przede wszystkim przenoszona dalej. Jedna osoba otrzymuje ale zanosi do domu, pracy, swojego otoczenia. I zwykle jest tak, że bliskim osobom pokazuje co zyskała w prezencie. To także ociepla wizerunek naszej firmy. Poza tym poszerza krąg osób zainteresowanych naszym przedsiębiorstwem.